Ett år idag, one year today.


För ett år sedan valde jag att ta mitt pick & pack & flytta från Örebro helt & hållet. Bort från länet, bort från Laxå .. Inte ens skaffa mig en lägenhet i Örebro's län huvudtaget. Jag ville bort & jag visste exakt vart.

Jag hade bestämt mig sen länge, skulle det spricka så ville jag flytta bort.. Det sprack & jag visste att då var det dags för mig att dra min väg dit jag har velat bosätta mig som barn.

Stockholm.. Jag visste bara inte vart, men jag kände att trakten "Hallstavik" lät bra.. Jag hade hälsat på några gånger & jag kunde tänka mig bosätta mig där. Jag sökte lägenhet & fick den väääldigt snabbt! På bara 14 dagars sökande så fick jag en. Min 2:a. & jag var så glad, jag klarade allt det på egen hand, kände mig så stolt. Ett hem som skulle bli helt mitt, & verkligen känna som mitt hem & inte bara för ha någonstans att bo ..

Har bott på många ställen, men det har inte känts "hemma", har alltid stått mitt namn på dörren men det var allt. Ett bevis på att jag hyrde den lägenheten men "hemma" känslan fanns inte.

Inte förrän jag flyttade till min 2:a för ett år sedan, det kändes "jag är hemma." Dock valde jag att flytta från den efter 9 månader, ville ha en större. Det var inte lika lätt, men jag fick den också. Nu tänker jag inte flytta mer, om jag ska göra det då ska det vara stort skäl.. Som hus, eller att jag inte får bo kvar av något skäl.

Här ska firas för min första 1 års dag i mitt nya hem, i mitt nya liv.. & jag har inte ångrat mig ett dugg hittills att jag flyttade från Örebro .. Firande blir med läsk, snackas & godis! ^^, Paaaartyyy! ;)

Kommentarer
Postat av: sanna

grattis, parta på! ;)

2010-03-11 @ 22:47:12
URL: http://snowaangel.blogg.se/
Postat av: tina

jjavisst e det jvligt skönt att flytta ifrån örebro ?? :) jag ångrar inte heller att jag valde aTT flytta ifrån örebro ner till skåne, i början var det lite jobbigt eftersom jag hade så många vänner i örebro men samtidigt får man tänka framåt , som te.x jobb och framtid.. här i skåne är min absoluta framtid :) bor nu idag stor hus me 5 rummare som e egentligen onödigt men billig o underbart att bo på landet utan att grannarna gnäller på hunden skäller eller att katterna e ute o risslar runt ..tänker på er!!

2010-04-13 @ 23:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0