Idag i mataffärn.


David vad ska vi ha för bröd? frågar jag David.
Han går fram & pekar på lingon grova.
Jag säger vill du ha den istället för knäckebröd?

I samma veva kommer det en tant & frågar om han gillar det brödet jag säger ja.
David blir blyg & han vågar inte svara henne.

Är det en flicka eller pojke?
Jag säger pojke.
Hon svarar jag trodde en flicka för långt hår.
Jag: mm..
Hon hur gammal kan du vara 2 år frågar hon mig.
Jag säger nej. han är snart 4.
Hon är du 4 år?
Hon: du är så liten.
Jag: jaa, han är kort i växten.
Vad heter du frågar hon david.
David tittar ner vågar inte svara.
Hon kollar på mig & jag säger David.
Hon säger David, det kommer många flera heta.
Hon frågar är han den första?
Jag säger jaa.
Hon säger nåt om att de blir stora fort i den åldern elr nåt.
Jag säger ja.

David du får ta & lära dig tala för dig själv & säga "jag är en pojke!" så fort du blir kallad för flicka ;)

Okej, okej.. Jag fattar! Jag ger upp om hans fina hår som ligger så fint, jag klipper av han det! Bara han slutar bli kallad för flicka.. Inte fel med det, men går det inte att se det är en pojke med overallen, mössan, vantarna? Kanske det inte gör. Inte alla som har rosa kläder & tofsar på sina flickor längre, som förut i tiden.. & pojkar är inte korthåriga eller snaggade längre.. Vissa  har lite mera hår.

Ska se om jag finner en bild som kan visa ungefär hur långhårig David är så får ni säga erat? ;)






Är han så långhårig att han liknar en liten flicka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0