lördag, lördag, LÖÖÖRDAG!


Hej, sover ni alla ni? Förutom jag månntro? Jag kunde inte sova mera, vaknade som vanlig ordning strax efter 6 & märkte solen började komma fram, sen var det toan som alltid som gjorde man fick gå upp. När det inte är David, djuren, solen, så är det toan. :( Jippiii!

Men samtidigt får jag skylla mig själv att jag vaknar så tidigt idag, för jag slocknade före 8 igår tror jag kl var? Nej, strax efter 8 faktiskt! ;) .. Vet inte varför jag somnade så fruktansvärt tidigt men jag var helt slut.

Idag ska jag bege mig till affären måste handla lite nödvändigheter som mjölk, lite mera mat. Jag hade tänkt dra igår men David vägrade lyssna på mig så jag ställde in turen till affären, för jag fick dra hämta han vid en tok massa snö för han vägrade lyssna att inte klättra upp där för att gå vid sidan om vägen (skogsvägen) så jag & Lucky fick klättra upp dit för hämta han, & vad händer inte då? Lucky hon är totalt okej jag hoppar bara matte! Hon gick minsann upp för drivan & klättrade upp samt ett litet hopp sen var hon uppe, trodde hon skulle vägra försöka!

Jag får ta & sluta anta så mycket om henne hon överraskar mig då bara ;).. & jag gick framåt för hämta David i all dess snö han stod ju bra till så jag traskade fram några steg & helt plötsligt säger det "wooosch!" & jag åker ner i snön med benen i massa snö & snön hamnar långt upp mot mina lår! Där stod jag som ett frågetecken & undrade vad som hände. Sa åt David att han fick komma till mig för jag var tvungen försöka komma ur snön så inte skorna förstörs! Han lyssnade minsann DÅ tänk om han hade lyssnat minuterna före så jag slapp stå där i massa snö? Jag kände hur fötterna blev snabbt blöta igenom skorna när jag stod där så jag höjde rösten sa åt David nu är det han som kommer! Jag vände mig om & kom ur snön när lyfte lite på fötterna & klättrade ner, Lucky var snabbt nere lika snabbt som hon gick upp. Sen kom David ner efter mig & jag fick korta ner promenaden för snabbt traska hem för hänga skorna på tork så de inte skulle bli förstörda det första de blir.

Så sa åt David att affärn blir inställd nu för jag kan inte gå med skorna mer & att han inte har lyssnat. Jag skickade han till hans rum tills han lugnade ner sig i omgångar, sen somnade han tillslut i sängen efter ha skrikit att jag är dum.

Senare på kvällen efter han varit uppe ett tag så sa han att vi kunde gå till affärn. Jag sa nej för att det har jag sagt vi inte ska. Så idag, idag får det minsann bli en tripp dit. Vare sig han vill eller inte.

Resten idag får jag se hur den blir, ska städa lite till. Började igår & när man har små barn så blir det stökigt lika snabbt som man städade, samt djur.

Jaja, hur blir eran lördag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0