Skadad.


Jag har just läst ut en bok som jag påbörjade läsa 5.30 i morse, jag kunde inte sova efter toabesöket & märkte nuffen gjort på sig inne :( så jag tog bort det & blev klarpigg. Så jag sneglade på min "Skadad" bok & beslöt mig för fortsätta läsa den som jag en gång tidigare bara orkade läsa 2 kapitel av. Så jag läste ett kapitel, ett till, ännu ett & sen när jag fick ont av att ligga i sängen uppåtsittande fick jag nog & flyttade på mig till soffan, då hade jag läst i 3 timmar. Det blev ytterligare en timme läsande i soffan tills jag fick ge mig. & sen fixade mig, åt frukost, ut med nuffen men inte i den ordningen. & sen sneglade jag igen på min bok & läste än en gång i 3 timmar & föll en skvätt tårar av en sida där som berörde mig, & jag kunde inte slita mig från att sluta läsa. Så valde läsa ut den. & den var BRA! Riktigt bra, men jag blev häpen, tappade hakan, ryste till med kroppen av det jag läste.. Men jag ångrar mig verkligen inte att jag köpte den. Att den var så otroligt billig också kan jag inte förstå, men den är ju några år gammal är väl det.

Men som sagt, riktigt bra var den! & även fast den handlade om ett litet barn & jag älskar barn & klarar inte av att läsa hemskheter om barn så kunde jag inte låta bli skicka hem den..

Jag rekommenderar den starkt till andra om de känner för läsa böcker om barn som far illa. Slutet slutade inte som jag hade hoppas på men samtidigt blev jag glad av slutets handling ändå.

Läste en annan bok förra veckan också om barn, & fyfan jag rös & jag grät! Den var också bra, men att det finns så hemska människor kan jag inte förstå. Jag kände hur min vrede ökades & jag kände hur jag ville lägga mig i handlingens i boken & liksom säga ett & annat .. Detta i bägge böckerna. Dock mest i den första "skadad".

Ska se om jag finner fler böcker nu, för nu när jag väl börjat läsa böcker igen måste jag fylla hyllan lite för nu har jag inge läsa mer .. :( Tips om böcker, tack! :D

Kommentarer
Postat av: Ullrika

ja visst var den bra :D

2010-03-23 @ 13:08:49
URL: http://mammastrollungee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0