jag har bestämt mig ;) woohooo! :)


okej, såhär har jag bestämt mig för. jag ska bara "bara" uppnå min utmaning till mål också. ;)

jag har kommit fram till att jag ska plugga järnet på jädra matematik B, jag ska ringa så fort jag minns att jag ska ringa (påminner kass minne) & försöka få en tid till sånt där möte med en handlingsplan & sen ansöka så jag får börja plugga jädrans matte boken så jag kan därefter.. håll i er nu! ANSÖKA till sjuksköterska så jag sedan ska satsa på körkortet så jag tillslut blir utbildad till akutvårdsambulans eller vad det nu heter.. jag vill alltså jobba inom ambulansvård! just för att det är bra betalt, en stor utmaning att uppnå & jag gillar att hjälpa folk samt att jag vill utbilda mig till något stort!

själva sjukhus/vårdcentral/ambulans är det jag avskyr mest. varför fattar jag inte då det är något bra som vi måste ha & jag är så sjukt van vid allt med vårdcentraler/sjukhus sen barndomen att jag inte borde vara skraj men det är jag .. bara för det så ska jag ge mig fan på att sluta vara mesigt rädd för det & sen visa att jag vågar detta, jag vill detta med!

jag har också tänkt på djuromvårdnad men jag vet inte .. jag vet ju att få jobb inom djurvård är lika med mörkt. jag har försökt själv söka inom det samt att arbetsförmedlingen sagt åt mig att det är ingen idé.

så,  om det inte blir nåt inom kort tid med nåt arbete så tänker jag utbilda mig. jag är såååå fruktansvärt less på att bara söka jobb dagarna ut & in & sträva efter så mycket som jag inte kan utbilda mig på just pga matte B.. allt annat har jag avklarat tack vare utbildningen inom djurvård. yey :)

jaha  nu kan jag inte blogga mer nu vill david ha sin macka smörj med smör igen ;)

Kommentarer
Postat av: Putte

du menar ambulanssjukvårdare, men du.. inte för att skjutna ner dig från drömmarna, men kräver inte ambulans fullgod hörsel?

2009-04-21 @ 21:45:27
URL: http://pluttisch.blogg.se/
Postat av: Putte

Vad jag vet brukar utryckningsyrken i de flesta fall kräva fullgod hörsel med tanke på radiotrafik, hörseluppfattning även vid situationer där patienten mumlar ohörbart eller så, iaf den uppfattning jag fått.. Ska kanske praktisera på akuten Örebro, kan fråga dem då eller någon ifrån ambulans om jag möter någon, men jag misstänker att de kommer säga fullgod hörsel, men jag vet inte säkert, eftersom polisen har en gräns på någon Db, så man KAN om man är hörselskadad till en viss gräns. Men ambulans är mer jag osäkrare på.

2009-04-23 @ 11:08:30
URL: http://pluttisch.blogg.se/
Postat av: Ronja

Go go dessi! :D

2009-04-24 @ 21:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0