allt möjligt & ingenting alls ..


den 12:e december kom babelibabe & toksöt hit, deras riktiga namn är sanna & ronja för att fira min födelsedag & sen för att se lyan. ;) babe sa att den var fin & jag sa jag inte är färdig med lägenheten ännu för är inte lätt bygga nytt när man princip kastade det mesta när man flyttade ihop.. men det kommer sakta men säkert ;)

vad ronja tyckte det vet jag inte, har inget minne hon sa nåt.. mera än att den är stor min lägenhet.. det vet jag inte dock, tyckte min med roger's lägenhet var större. eller ja, min & min.. han stod på den så hans.

jag hade otroligt roligt med babelibabe, haha vi betedde oss som vi var 16 åringar igen, eller ja rättare sagt hon var nog 15 & jag var 17.. vi spelade tvspel & sa åt varandra att om vi vann banan så skulle vi få en chokladruta (kärleksmums) som andra kallar det. vi tävlade, blev sotis att den andre vann osv & sen blev det chokladruta som tröst ;) haha! :D

sanna åt mat, chips, macka & tårta & var proppmätt men hon åt minsann minst 3 chokladrutor innan hon sa ifrån! :D hahaha, stackars hennes mage.. jag rullade dock inte fram som jag trodde jag skulle göra dagen efter ;).. så mycket chokladrutor jag åt i alla omgångar jag gjorde bara för att bjuda på ;)

har ingen aning om ronja var lika mätt men hon åt minsann hon också ;) tihii! :D - jag fick beröm för dem ;) & jag har bara gjort dem 3 ggr men det trodde dem inte på .. ;)

13:e december var det min födelsedag, sanna sa att hon skulle sova & jag visste ronja skulle sova halva dan minst, för hon är en sjusovare.. jag tassade upp runt eh, halv åtta tror jag & david var vaken med & så ser man babelibabe vinka till en, david såg henne vara uppe så han bestämde att han skulle minsann inte följa med ut med nuffen så han skulle stanna kvar med babe!

jag sa att det måste han bestämma med henne också för jag sa att hon ville nog sova men hon satte sig upp direkt & var med han & kollade tv! =) jag gick ut med nuffen en sväng för jag visste han hade de bra hos sanna :D dem fann varandra typ direkt de två. :) jag tror hon har fått en vän för livet hos david ;) han tyckte hon var bäst :) <3

sen gjorde vi allt möjligt, lagade mat, vräkte i oss onyttigheter, tog massa kort & spelade tvspel, snackade allmänt & om personligt. :) jag fick en tavla av dem som födelsedagspresent med oss 3 på. & den skulle david minsann ha i sitt rum! :) haha! :)

jag & babelibabe bestämde vi måste ses snart igen .. så vi ska sikta på datum & jag har beordrat (stavas?) henne att komma hit igen & ha skit roligt igen! :D hon sa att hon kommer gärna, lätt ;).. vet inte vem som blev gladast av det? jag eller david? han sa att hon skulle komma tillbaks snart igen när hon var tvungen åka hem .. älskade david. söta barn.. sanna är lätt att tycka om :)

jaru, ska man mera skriva? hmma.. jag vet hade massa i huvudet. men just nu är det bara sanna i huvudet.. saknar henne redan, så fort hon gick :/ hon har alltid betytt massor för mig. hon var nog den andre tror jag, av alla vänner som jag vågade säga "jag älskar dig" till.. jag minns det än, det var kväll & vi stod väntade på bussarna vi skulle skiljas åt & hade varit vänner i flera år & vi kramades hejdå & jag skulle gå på min buss & sa "jag älskar dig" på teckenspråk & jag minns jag rodnade till efter, att jag blev blyg. jag hade svårt säga de orden.. det var inte ofta man hörde dem orden under barndomen, emmi hade lika svårt hon säga de orden :(..

(nu idag vet jag inte om hon (emmi) har svårt att säga dem orden, jag har det än förutom till david han kan jag säga det till.. men det är ju inte samma slags kärlek.. )

jag minns jag blev glad när hon sa orden tillbaks "jag älskar dig" efter att hon vart paff.. hon var inte beredd på orden & jag trodde jag hade skrämt iväg henne.

jag verkligen älskade henne då, & gör än idag. jag älskar henne grymt mycket. hon har alltid varit en av mina sanna vänner, en av dom som stått mig närmast.. en av de bästa för mig. hon & jag kommer alltid ha en vänskap det vet jag. du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta älskade babelibabe & du kommer för alltid bli kallad babe av mig. det har du gjort sen du var typ runt 15-16-17? & än idag. :) du var kallad det på högstadiet iaf.. :D babelibabe .. ( `v ´)

-


bäseli har fått ett namn nu! :D jag har fått veta det nu fick inte veta innan det var bestämt. han skulle heta kevin först men han var ingen kevin som kom ut & fick namnet alexander ;) & det namnet har jag gett som förslag men det dissade dem men det var minsann en alexander! :D nu ska jag bara komma på ett häftigt nick till bäseli.. jag kallar han än för bäseli trots han har ett fint  namn ..

okejs, vad mer ska man skriva?

blöjfri pojke är på g ännu. han har gått på toa nästan alla ggr igår som jag sa åt han & påminde han & innan vi drog ut med nuffen eller direkt efter. igår höll han på att göra på sig men han lyckades hålla emot så jag hann slänga av han overallen & han satte sig gjorde bägge två på toa! :D hurraaaaaaaaaaa!

david sa att jag har en duktig pojke :) <3 han tar in allt man säger nu så man får akta tungan.. ;)
han snappade in princip allt sanna sa & sa direkt efter i ganska bra sammanhang.. "Jag vet!"

om sanna sa nåt vad som helst.
david: "jag vet!"

säger sanna nåt hon har gjort
david "du gjorde fel!"

om sanna säger nåt helt annat

david "ja, det ska du göra faktiskt!"

men oftast kom orden "jag vet!" :P haha, tillslut garva man bara ..

nej, nu orkar jag inte skriva mera.. måste ut med hunden igen. sen kika tv tills man slocknar..

- flisi, det går inte en dag utan att jag tänker på dig. du kommer in i mina drömmar & visar mig hur stor du borde vara nu, med ditt långa bruna hår & du bara tittar rakt på mig & säger inte ett ljud. .. flisi, om du bara visste hur gärna jag önskar jag fick se dig växa upp & du hade en röd klänning på dig.. min älskade flisi du är inte bortglömd, du är oförglömlig. Jag snackar med dig ofta till david för han ska minnas dig. han brukar säga att han matade dig.. han minns dig.. & även om det inte ser så ut när du tittar ner & ser oss le så önskar vi mest av allt att du fanns här.. ta hand om troll åt mig. jag tänker på henne så fort jag ser snön.. ( `v ´)

/ Désirée

Kommentarer
Postat av: Ullrika Eriksson

det låter som du hade en bra födelsedag :)

2009-12-17 @ 08:48:01
URL: http://mammastrollungee.blogg.se/
Postat av: Ullrika Eriksson

ja jag måste juh göra fnt te mamma kommer :P

2009-12-17 @ 12:04:54
URL: http://mammastrollungee.blogg.se/
Postat av: sanna

haha ja jag hade riktigt skoj med dig o david,, bäst va davids alla kommentarer o man blev skraj när han snappade upp ALLT vad man sa haha! men det va roligt haha :) ses snart darling! <3

2009-12-27 @ 12:01:46
URL: http://snowaangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0