"dessi gjorde!"


gah! :@ denna dagen har bara börjat & måndagen tar visst aldrig slut? :( .. som jag sade tidigare hatar jag måndagar & detta gör det inte till motsatsen .. bad monday :(

david ska testa mitt humör har han visst bestämt sig för när han klev upp morgonen rullade på & han var glader .. hämtningen på dagis började med massa kramar & hjälpsam david till fröken, stolt & värmande var det att se tills det var dags att gå hem!

varför varför älskade barn ska du testa just minst en - 2 dagar i veckan på mina "usla" dagar under veckans vecko namn MÅNDAG? en av dem? :/..

efter massa övertalande så lyckades jag få han att gå med mig till affärn, vägen dit gick bra! jag tänkte "here we go, detta går ju bra!" =) eh, ja .. som alltid när man tänker snäppet för mycket bra & så klart när man läst om "trotsande barn" på nätet igår i nätet om andras barn & vad föräldrarna gör så sjäääääääääääääääälvklart ska jag bli en av dom idag! man ska visst inte tänka "så gör inte david mera, jag behöver INTE göra så mera" - så infaller det självklart ..

vi går in & han lyssnar, jag sa till honom före att vi inte skulle ner till nedervåningen för kolla bilar (han frågade efter det jag sa nej.) & han gav med sig. men sen när vi var inne i själva affärn drog han till ett annat barn som "putta" till han med fingret & jag har ingen aning om vem det var & david drog ju från mig så jag hämtade han tillbaks trots jag sade han skulle stanna hos mig. jag tog det jag skulle ha från hyllan & går förbi nedervåningen & där blev det stopp han skulle ner & jag sa nej. han gick neråt & jag tog upp han igen & han klamra sig fast & jag sa åt han att släppa & han inte skulle ner. han sa att han inte skulle ner men det gjorde han visst så efter 3 chanser att få gå därifrån själv bar jag han mot hans vilja. & gick iväg med han till annat i affärn. han protesterade, han skrek & han gjorde allt för få sin vilja fram .. han skulle bära korgen & klargjorde det var hans & jag inte fick ha den. (jag hade den för komma iväg.) han fick tillbaks den & vi gick. han drog till drickan & där blev det ytterligare ett stopp & jädrar vad utbrott han fick! :@

han har inte fått sådan arg utbrott på evigheters evigheter & jag trodde det var slut på det men icke sa nicke! jag stod emot & sa ingen dricka & han blev argare & argare & skrek som en tok & folk stirrade & jag försökte få han därifrån & han skrek för full hals & tyckte nog att jag var världens dummaste .. jag gav han chanser att komma men gick inte så jag tog han under armen & gick för att kunna handla han skrek mamma & jag bar ner han & sa han fick gå själv. det lyckades en stund sen såg han ju paradiset av allt gottigott (godiset) & kassorna är ju precis vid drickan & godiset. 

jag blev bara mer irriterad & arg efter allt bråk så jag sa till med argare & argare röst för varenda gång & när han gjorde nåt bra så gav jag beröm. efter ett tag sagt samma mening hela tiden "nej, du ska inte ha godis lägg tillbaka den!" så sa jag till på skarpen med hård röst "lägg tillbaks den sa jag!" & det funkade. att man ska behöva bli arg i rösten är tröttsamt men vad ska man göra? jag kan ju inte säga med glatt röst hela tiden?

han blev arg som sagt mer & mer & jag drog till kassan tillslut & andades ut & tog upp varorna medan han gjorde motsatsen till vad jag bad han om & drar mitt kort .. självklart fungerar inte kortet ta mig fan! :@.. då kom jag på att det stod ju på internet att det var tekniska fel .. så där stod jag smått dum med ett argt barn & frusterad samt svettig över att david bara bråkar & folket stirrar & ingen var direkt glad som kommer medges ej. jag visste ju att jag hade pengar, jag kollade ju före & visste fanns täckning. så nehe sa jag & drog fram pengarna jag hade kontant tur nog som jag hade tänkt spara & packade ner varorna.

david frågade direkt "inte jag fått nåt?" jag sa nej, du får inget när man bråkar. ger man ett barn nåt när det bråkar så får man äta upp det hundra ggr sen .. ringde genast min bank & visst hade jag täckning :/ så hoppas bara nu inte att banken drar trots allt sen då blir jag arg..

jag ska nog gå tillbaks med att bara ha kontanter handla för, jag gjorde så alltid förut & använde aldrig på kortet för jag nojjade mig alltid över att "tänk om" inte funkar, blaha blaha .. & sen händer det 2 ggr nu inte alls lång tid emellan trots pengarna finns .. hate it. elr byta bank månetro? inte för att jag vet att det skulle funka men ändå? maybe? ..

jaha, nyss pratade david om att kolla film & jag sa bara vänta eftersom jag skrev här & nu har han somnat tror jag? hmm jag som måste ut med nuffen först .. ska se om han somnat helt eller bara slumrat.

aah, skönt skrivit av mig lite ..

Kommentarer
Postat av: Ullrika Eriksson

ja hon är jätte duktig jag hoppas hon börjar krypa snart :)

2009-12-08 @ 09:06:11
URL: http://mammastrollungee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0