Träning på blöjfri pojk!


Att få barnet blöjfri är nog inte det lättaste, jag fick det ganska lätt med att få han sluta med napp, där var det han själv som tillslut dissade bort den & sen fick jag kämpa med att inte låta han få den sen när han kom på sig själv efter att han fann nappen i omgångar .. Men det gick! Visserligen försökte jag ett tag före, men det blev alltid napp när sova & ledsen .. Tills en dag då han inte ville ha den på hela dan på dagis & då fortsatte jag utan napp, det blev grät & skrik men nej. =) Sen tog det inte lång tid..

Han är bra på att gå på toa, han kan gå varenda gång ena dagen tills andra dagen bara stå & skrika efter en blöja.. Då ska han inte ha annat än blöja hela tiden.. :/ Jag har ändå valt att nu när han gick halva dagen på toa i tisdags, så valde jag att gå med han till dagis utan blöja igår. Han gick på toa när han behövde göra sina behov hemma, han klarar gå promenad utan att göra på sig med nuffen, klarar att gå till dagis. Nästan på väg hem också. Men inte på dagis! Då vill han inte .. Han gör hellre på sig? Eh, crap :( Han har ju gått på toa där men han säger att han ska gå hemma.. Idag gjorde han på sig trots han näästan var hemma, så vi gick hemåt & jag satte han på toa & han gjorde nr 2 iaf. Det är han bra på! Men inte nr 1. Det händer ibland, men inte lika bra som nr 2.

Jag antar att det enda är att hålla på utan blöja tills han går på toa. Jag sa till han igår precis innan han gjorde på sig "behöver du toa david?" & det skulle han inte & sen direkt efter "jag kissa" .. Jaja, jag vet inte .. Jag tror inte det finns annat sätt just nu än fortsätta & tvätta kläderna & påminna han.. Jag vet ju att han vill om han kan ..

han är ju ändå 3,5 år snart. (15dec) .. Dock blöja på natten ännu tills han blir fri på dagen & sen trappar upp till blöjfri nattetid med.

Hoppas jag lyckas innan han blir 4 år iaf ..

Kommentarer
Postat av: Ullrika Eriksson

Svar : Ja jag funderar på att tatuera hela den på armen :) jasså har du inte kommit på nån tatuering än ;) heh..

2009-12-13 @ 08:16:28
URL: http://mammastrollungee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0