Dagen som var dagen före idag.


Igår var det bestämt att jag skulle träffa min Ludde på kvällen samt hennes barn & mitt barn här hemma hos mig & David.. Jag sa att det kunde vi ju göra, & så föreslog hon en pizza & film kväll hos mig ;) haha, det har blivit hos mig de 2 ggr vi har gjort det ihop.. :D Lite omväxling än landet för henne hela tiden ;) ..

Jag trodde att vi skulle ses runt 6 tiden men då fick jag sms kl 14.00 att hon undrade om vi skulle hänga med till östhammar för handling lite, jag slängde direkt iväg ett sms om att jag hakade på & David var inne i sin andra omgång av blixten mcqueen tittande men så fort jag sa "Ludde & Mårten" så var han snabb som blixten mcqueen själv att haka på han också! :)

Barnen hade roligt därbak i bilen som vanlig ordning, dem vart dock lite väl högljuda när det kom bussar passerande till Luddes stora glädje. (Läs det med ironi!) Ludde ville inte alls se bussar huvudtaget, hon uttryckte sig som hon alltid gör "Jag är ledig, jag vill inte se någon buss!" haha! :D Ändå så var det Ludde som hoppade & jublade att det kom en buss som Mårten & David gör när det kommer en, & Mårten var direkt på & göra samma sak! Haha! Det märks att det är mamma & son på dem två emellanåt. ;)

Ludde handlade lite & jag gick med barnen för att Ludde skulle få fixa med sakerna lite ensam när det gällde att stapla upp dom i vagnen, så gick jag & letade efter en hund reflex till lucky-lej.. Hennes är helt plötsligt borta efter flytten från senaste uppbrottet, där fanns den senast & jag har inte funnit den än & det är snart ett år sen .. Så jag har ingen aning vart den tagit vägen, för han tog ändå & packade ner allting som var mitt som jag hade missat när jag skulle hämt senaste sakerna..

Kollade lite priser & fann en som var fin & riktigt bra som täckte hela kroppen men jag vet inte om nuffie är för tjock? :/ Stod 60 cm på den & jag vet inte.. Hon är ju en Collie & dem är ju ganska stora (med deras päls nu alltså) iaf hennes. Annars får jag köpa en annan som var mycket billigare med stjärnor på ;) Jag ska bara ta mig dit sen med, om det inte finns i norrtan istället, eller stan? Jag kanske ska kolla med c & ems om de vet någon djur affär i stan..

Annars så drar jag med mig Ludde till östhammar & shoppar där med henne om jag inte far till norrtan, men då får jag åka själv för ludde är trött på norrtan ;) höhö. Inte för att det gör något att åka själv men roligare med någon/några kompisar som man har nära..

Vi passade på att ha en tid inbokad till tvättstugan också medan hon var här! :) & sen åt vi alla varsin pizza förutom barnen dom fick dela på en. Mårten åt som vanligt upp sin & skrapade dem sista bitarna ;) haha & david drack mest mjölk än åt, men han åt ganska bra ändå.. Men det gick inte ner lika bra som mc för honom.. han är tokig i mcdonkan! ;) I wounder how that has happen .. (jag undrar hur det kommer sig ska det stå) ;) .. Jag har ingen aning? (A) ;)

Sen kollade vi på Änglar & demoner. Den var bra, ludde sa direkt när den var slut att den var bra, jag hängde inte med riktigt från början, tror beror på för att jag var tvungen öppna dörren, hämta saker, säga & kolla vad David gjorde emellanåt.

Ludde hade köpt en hyrfilm till pojkarna också med ice age 3 hon hade tänkt överraska mig med den för hon hade till minnes att jag ville se den när den kom ut ;) & då fick jag säga att jag tyvärr har den redan för den kom på posten, tiden rann bara ut så det vart ingen tittande på den.. Lite synd men david sov ändå så ..

Detta får man minsann göra om Ludde.. Kanske inte tvättbiten & övertrötta barn delen men annars så :D

Så var min dag princip. hur var eran dag? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0