Dessa drömmar.


Jag drömmer drömmar som oftast blir sanna. Minns en dröm jag hade som var väldigt creepy i efterhand. Jag bodde i Nora så jag var väl ehm.. hm, ja jag måste varit runt 18-19 år. För jag bodde själv & jag hade min första pojkvän..

Jag drömde om att mitt ex ringde mig & sa att han ville ha mig tillbaks osvosv. Det hade varit slut i några månader & jag hade känslorna kvar & drömde självfallet om honom varenda natt & saknade.. Jag hade drömt liknande drömmar i omgångar men denna denna var annorlunda.

Morgonen kom & jag vaknade minns inte om det var skoldag elr inte men jag tror det.
Jag fick mitt samtal tillslut & jag svarade, det var han.. & han sa exakt samma ord som i drömmen, jag svarade exakt samma sak men tilläggde att "det har du sagt förut" han sa nej? Jag sa jo detta samtal har vi haft förut. Han sa nej? Jag sa joo..? Sen blev jag osäker.

& i efterhand kom jag på, nej detta samtal har inte ägt rum tidigare, det var bara så att jag hade ju drömt om detta exakt samma ord, att det var han som ringde & ville försöka igen.. Väldigt skrämmande. Det har aldrig hänt igen. Bara nästan samma på mina drömmar men inte så himlans likt att alla ord har sagt samma sak dagen efter.

Jag har drömt senare på åren drömmar om liknande händelser som ska ske, eller som jag vill ska ske.. T.ex. jag minns jag skickade ett grattis kort till min emme & jag var "nervös" i dagar hur hon skulle ta det, skulle hon bli arg? skulle hon bli glad? skulle jag få höra från henne? ..

Jag drömde om att hon hörde av sig .. & att hon sa att hon ville vara min vän igen. Det var ju det jag hoppades på skulle ske i verkligheten, men jag visste ju att bara för jag drömde om det, så var det bara en dröm.. men dagarna gick & det skedde! :D Det hände inte alls på samma sätt som i drömmen, men det skedde..

Väldigt mycket händer som jag drömmer om.. Emmi hon kan "känna" ifall det ska komma ett djur på vägen om hon elr någon kör en bil. Jag minns att mamma & emmi berättade för mig att när de körde bil hem från jobbet, så saktade Emmi ner bilen & mamma undrade varför, eller om var tvärtom? Iaf, så sa Emmi "Det kommer komma ett stort djur.." & den som körde lyssnade på det för ifall att.. Sagt & gjort, det kom ett djur.. En älg!

Det har hänt flera ggr att Emmi har känt på sig saker & det händer sen. Allt från ett stort till ett litet djur.
Mamma kan också ana saker på nåt sätt, men jag minns inte hur .. Tror hon kan känna på sig att nåt är fel utan att man hör av sig till na? Kommer inte ihåg..

Jag har iaf mina drömmar, så ibland ringer jag för höra mig för .. bara för att. Ibland stämmer det in sen, ibland sker det aldrig & ibland händer det men inte på samma sätt som jag drömde & sen inte för att det var menat för att ske utan skedde för något annat skäl .. Det är ganska jobbigt ibland :/ ..

Men dessa drömmar jag haft igår & i natt VET jag inte kommer att ske .. Jag vet inte ens om jag vill det ska ske mer, efter så många gånger jag fått mitt hjärta krossat ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0