När jag blir mamma & före mamma rollen.


Det var så mycket man sa att man aldrig skulle göra & skulle göra om man blev mamma & när man blev mamma.

En del exempel är innan jag ens hade tanke på barn.

1: Jag ska aldrig låta mitt barn få ha det som jag fick ha det. Leva utan sin pappa med oss.
2: Jag ska aldrig höja rösten på mitt barn.
3: Jag kommer aldrig känna att jag hellre vill handla med barnet utan mig.
4: Jag kommer aldrig vilja vara ifrån mitt barn. Jag förstår inte hur man kan vara ifrån det.

När jag har fått barn.

1: Eh, okejs jag har kommit i underfund med att man inte kan leva med någon man inte älskar bara för barnets skull. Barnet mår inte bra om du inte gör det & då blir alla bara olyckliga.
2: Tyvärr så har rösten höjts för ibland är det enda som fungerar är att höja rösten.
3: Skojar du eller? Fan så mycket snabbare & skönare få handla ensam om möjlighet finns. Speciellt i trots åldern!
4: Jag tycker inte om att vara ifrån David men jag har kommit fram till att det kan vara nyttigt att vara ifrån varandra, för då får man orken tillbaks & man hinner sakna. Dock gråter jag en skvätt varenda gång för sedan dagen efter njuta för sedan sakna ihjäl mig! :)

Ja, så kan det gå.. Är så mycket mer jag sa "aldrig" om.. & då kommer jag på det där "man ska aldrig säga aldrig" .. & jag börjar nästan hålla med. Näästan.. Men jag kan tillägga också att annan film sa "man ska aldrig säga aldrig om det inte tåls att säga 3 gånger på raken." Så okejs, jag ska ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG säga "jag ska/skulle aldrig" ha sagt ordet aldrig när det gällde barn.

Dock finns det saker med barn uppfostran som man självklart inte behöver nämnas som är självklarhet i aldrig att man skulle göra.

Okejs, nu tappar jag tråden här, stirrade på varför min tele lyste ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0