torsdag!


Idag är det ännu en torsdag .. Hur är eran torsdag? ..

Idag har jag bara kollat runt på arbetsförmedlingens hemsida efter jobb, som man kan söka till men ser lite mörkt ut just nu dock .. Har kollat på tv idag med en sväng medan barnet var på dagis/förskola .. Jag säger dagis, alltid gjort & lär nog göra det framöver också.

Sen hämtade jag min krabat & han blev glad när man kom, hurra! :D Vi gick hem utan någon trots (oh så skönt) & sen beslöt jag för att vi skulle vara  ute leka en stund bara han & jag.. Han orkade en liten stund dock bara, sen ville han in.. Tror han är trött efter dagiset. Vi ska snart ut med Lucky snart på en promenad så ut kommer han.. ;)

David ville jag skulle fråga kära Ludde om inte Mårten & han kunde få leka ihop.. Han sa att Mårten skulle kunna sova över också. Jag slängde iväg ett sms & frågade Ludde, jag sa att jag kan fråga henne men att det är upp till Ludde att bestämma för hon bestämmer över Mårten sa jag..

Ludde svarade för ett tag sen att det gick perfekt för hon hade ändå jobb på lördag tidigt. Så jag vet hur min helg kommer ut & framförallt Davids rum ;) haha! Det lär se ut som 2 st 3 åringar varit därinne & lekt röjare! ;) Men dem får städa upp efter sig sen.. Precis som på dagis.

Imorgon funderar jag på att mysa till lite .. Jag får se hur jag gör, säger alltid varenda torsdag till mig själv elr David att "imorgon är de fredag, då kan vi väl mysa lite? <3" David säger att han vill ha myspys då :) & sen slutar det oftast med att han är vaken & jag sover.. Eller, han somnar & jag direkt efter, eller att vi bägge slocknar samtidigt.

Så det blir sällan fredags mys, dock blir det myspys sovandes. & sen finns det knappt något på Tv på fredagar iaf!

Jag tror att det är så för att på fredagar är ju den dagen då man går ut & går på bio, går på en fin middag, går på krogen osvosv.. Hyra film har jag tänkt göra många gånger, bara att det är en sådan jäkla bit från mig, då måste jag ta bussen & ha en passande buss hem sen.. Jag får kolla upp det där någon gång när jag vill hyra film, om det finns bussar som passar att åka tillbaks med sen.

Annars får jag böna & fjäska till Ludde med att jag sitter barnvakt om hon kör ;) Eller neej, jag kan be att hon kör en buss just då & sen vänder hon med bussen när man är klar & sen åker man tillbaks till centrum & sen kan hon avsluta dagen? ;P haha, det skulle gå ..

Bara det att hon får nog inte göra så. & sen att hon brukar köra andra bussar mot Sthlm osv.. Jag har aldrig åkt med henne.. Jag missar henne alla gånger ;P

Svammel, svammel ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0