varför ska det vara så svårt påbörja något?

 
idag hade jag bestämt mig för att jag måste bara ta tag i att städa, tvätta lite & göra maten.. nu har jag väl gjort det jag skulle, plus nyss diskat. jag har lite kvar att göra & det är att plocka bort lite saker, sen är det bra :) eller ja, det får duga :).. jag blir då aldrig helt nöjd..
 
efter att ha möblerat om nästan alla rummen i omgångar nu så har lgh genast blivit bättre, känns större än vad den är med också, det finns space! :D
 
david som är en stor 6 åring, har fått sitt rum han delade med leo tillfälligt som mera hans trots att leo saker finns kvar där för att det inte ska vara i vägen, sen för att jag som är hsk (hörselskadad) hör inte alltid leo när han sover i annat rum & då kan jag inte sova som jag borde eftersom jag tror att jag hör honom när han faktiskt sover & sen när han inte sover får ja flyga upp ur sängen för då ligger han & skriker. så med lite hjälp har jag nu möblerat om. jag förstår inte varför jag inte tänkte på det direkt för när jag flyttade in? alltid bättre vara efterklok sägs det så det får jag skylla på denna gång. eller så är det så att jag faktiskt inte ville erkänna att jag inte kan göra som andra kan, ha barnen i annat rum eftersom jag inte hör.. men nu fungerar det mycket bättre än vad det gjorde innan iaf.
 
Leo sover med mig i vardagsrummet, med min säng bredvid han i sin egen förstås. det där med samsova är inget för mig, jag kan inte sova ordentligt om jag har bebis inärheten av mig. nu ska jag bara finna en sådan där skärma som man kan ha så att jag får litw privatliv.. jag må vara mamma men jag får inte glömma bort att  jag inte är enbart det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0